Svar på kommentar

Cornelia om Hoppning på Joe:

När du fotar någon som rider hur gör du med blixten då?

Både när du är inne och ute tänkte jag på :)

Svar: Jag fottar inte med blixt när jag rider, varken inne eller ute. Jag har på inställning M som finns på de flesta system. Det är en manual inställning då man får själv bestämma bländare och tid (kommer inte ihåg namnet för tiden just nu). Om du behöver ta in mycket ljus som i ett ridhus har du på lägst bländare. Alltså att den tar in så mycket ljus den kan. Sedan desto snabbare du har valt att kameran ska ta kort, desto mörkare blir bilderna.

När jag fottar ute brukar jag ofta ha på en av kamerans inställningar så som "Sport läge" eller liknande.

Hoppas du förstod svaret! :)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0