Dagens underbara ridpass

Äntligen sängen!

Jag är jätte trött efter dagens ridpass på Flippan. Det gick faktiskt jätte bra, så jag är jätte glad, och trött. Iallafall så hjälpte Antonia mig jätte mycket och jag fick tips som fick Flippan att lyssna bättre på mig och mina hjälper. I början jobbade vi mycket på att jag skulle rida rakt på medellinjen och jobbate mycket med hur jag skulle göra för att det skulle bli rätt. Sedan tränade vi på mellan traven vilket gick jätte bra! Hon var super mysig i mellan traven och jag hade inte problem att sitta i den! Och sist tränade vi på halter så att vi fick till halter och sedan jobbade vi med galopp på 15 metersvolt och direkt efter dom snett igenom i mellan galopp, så¨som det är i programmet. Det gick tillslut jätte bra när jag kom på knapparna! I programmet är det också en mellantrav på en långsida direkt efter mellan galoppen, och då blir det lätt att Flippan tror att hon ska galoppera för att hon blir så taggad, så vi tränade också på att få henne i mellan trav istället för galopp och det gick verkligen jätte bra det med!

Frida fottade lite grann så här kommer lite bilder!












Juste, visst passade jag och Flippan bra ihop idag? Vi var ljusblåa, Flippan var väldigt gullig i det! ♥


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0