Hemma från middagen!

Nu har jag kommit hem från middagen! Var roligt, och vi fick göra massor av uppgifter för att göra Ågesta ännu bättre än vad det redan är! Det var svårt men roligt. Sedan åt vi klyftpotatis med rotfrukter, kyckling och en super god sås. Sedan blev det marängtårta. Det var super gott och nu är jag proppmätt.



Jag red ju guldponnyn idag också! Jag red ut, det var ju så härligt väder så det var jätte mysigt, bara att jag hade världens piggaste ponny. Först blir hon rädd för ett par stockar som stod på sidan av vägen som inte brukar stå där och då gick hon upp i snödrivorna, sedan skrittade vi förbi två män som högg dom där stockarna och dom hade ett litet barn där som åkte pulka nerför en 30 cm hög snödriva, och Flippan fick ju spelet när ungen skulle åka ner så hon sprang iväg en liten bit. Sen var hon på tårna och galopperade på stället och på sidan så vi tog upp hela vägen. Men sedan så skittjobbade jag henne och såfort jag skulle ta en lugn trav så blev det snarare en ökad trav. Sedan skrittade jag hela vägen hem och då kommer dom där stockgubbarna igen och stog en pressänning (?) med stockar på och så lilla killen med sin pulka och då fick hon ju fnatt igen. Sen var hon så spänd resten av vägen så då hoppade jag av och skulle leda ut henne en bit åt andra hållet men då går vi förbi två andra barn som åkte pulka, så då sket sig ju den idén. Så jag fick gå hem och så ryktade jag av henne och så släppte jag ut henne i hagen igen! Mamma fottade mig, men jag glömde kameran hemma hos henne (är hos pappa nu) så jag laddar upp bilderna imorgon!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0