12 mars 2011



Idag red jag ju lektion som jag alltid gör på lördagar. Hade Cindy, precis som jag gissade på! Jag vart jätte glad när jag såg det.

Det gick iallafall jätte bra idag! I början när vi skrittade så kände jag bara "vad håller jag på med?", kändes bara som om jag satt och visste inte vad jag gjorde. Så jag bestämde mig att skärpa mig och då gick det jätte bra! Hon var super mjuk och pigg. Fin form och i galoppen var det inte lika sprättigt och studdsigt som det kan vara när hon galopperar. Dock gick det lit fort, eftersom att jag gärna driver för att få ett flyt i galoppen, som jag gör i traven. I traven fungerar det bra men i galoppen måste jag vänta ut henne lite.

Jag är iallafall super nöjd och när vi red på kvarts linjerna så kortade jag tyglarna mer och fick fram handen och red upp henne något. I tisdags gick det sådär då hon gärna bet sig tag, men idag gick det jätte bra!




Kommentarer
Postat av: Tiniusellen

I love this page.

2012-01-27 @ 12:12:33
URL: http://tiniusellen.blogyd.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0