Dressyrpass [LÅNGT inlägg]


Som jag sa så red jag ju dressyr i ridhuset idag.

Först var jag själv i ridhuset så jag gick lite med henne och tränade att stanna henne när jag stannade, svängde när jag svängde osv. Hon var jätte duktig och hur gullig som helst!

Sedan satte jag på radion och satt upp. Skrittade fram på långa tyglar i kanske ytterligare 5-7 minuter. Sedan började jag jobba henne i en låg och rund form i en lugn skritt. Hon lyssnade jätte bra och tog halvhalterna bra. Jag red på små volter och tränade på att hon inte skulle skjuta ut bogarna och gå med bakdelen innanför. Jobbade lite i öppnor längst långsidorna och man känner att hon e lite svag för hon svänger gjärna in och går på volter. Tillslut spårade hon faktiskt jätte bra!

Skrittade rätt länge innan jag började trava fram henne. Red mycket på ytterligare små volter och gjorde lite serpentiner och även mycket öppnor i traven så att hon kom in med bakbenen under sig. Hon lyssnade jätte bra och var lugn.

Galoppen var mest springig i början och jag kände att hon var lite svag och gled utåt med bogarna osv. Galopperade ett tag i båda varven och tillslut blev hon jätte fin. De två sista galopperna på slutet av passet gick jätte bra! Tränade på att korta och l¨änga på volter.

Travade av henne i en ännu lägre form och då känndes hon super duper fin! Jätte lugn och vilade på stegen! :D

Gick ut med henne sedan i 10 minuter.

Fick beröm av två privat ryttare i stallet idag! Så då blev jag ju förståss lite stolt att jag har en sån fin medryttarponny! ;)

Tyvär fottade ingen idag.. var där ensam




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0