Galna ponny!

Red ut idag för det var träning i ridhuset hela tiden så jag valde att rida ut. Hon har vilat 2 dagar så hon var mer eller mindre galen! Super pigg, verkligen. Iallafall, jag red bort mot gravfältet. Påvägen dit så travade jag på en liten stig och så kommer jag till en kurva och självklart så kommer en cyklist i kurvan så Flippan blev lite rätt och hoppade åt sidan, in i ett par grenar. Men jag tänkte inte mer på det och vi red vidare. Jag jobbade henne mer än vad jag brukar göra men hon var så himla pigg och taktade och bet tag i väster för att hon skulle "kolla" på något åt höger. Jobbade rätt mycket i galopp eftersom att jag inte brukar jobba mycket galopp efter skadan och nu tänkte jag stärka henne lite i galoppen. Så jag började med att fatta galopp från skritt och bröt av efter en bit till skritt och gjorde om samma övning ett par gånger. Sedan blev hon lite loj och då gjorde jag samma sak från halt. Det gick faktiskt mycket bra! Sedan travade jag också såklart. Och skrittade hela vägen hem. Hon taktade typ hela tiden så jag tränade att göra halter och tog fram handen som beröm och då skulle hon inte börja gå när jag lättade, vilket hon oftast gör när man rider ut. Det gick inte så vidare bra, men när jag tillslut fick till en halt och kunde lätta utan att hon gick så slutade jag. Sen red jag förbi stallet och red uppåt en liten bit och vände och red hem.  Var ute i drygt en timme.

Sedan när jag kom in och skulle ta av benskydden så märkte jag att hon hade fått ett litet sår på höger bak. Först blev jag jätte rädd, men sedan tvättade jag rent det och det rann ut lite mer blod vilket var bra så att bakterierna kom ut. Sedan tvättade jag det med laktacyl och torkade benet. Såret vad på kotan förästen. Iallafall, sedan klämde jag och tryckte och hon reagerade inte för fem öre och när jag ledde henne in i boxen kollade jag en extra gång om hon var halt, eftersom att jag inte hade kännt något alls när jag red och hon var heller inte halt. Sedan packade jag ihop och innan jag gick kollade jag såret igen och det var lite rött av blodet men det hade inte kommit mer så det var ingen fara!

Ska kolla det imorgon också innan jag rider och tvätta rent! :) Blev inga bilder heller för att min kamera hade dött -.-


 



 


Kommentarer
Postat av: Sveinungvanja

Greetings. This site is so full of information

2011-04-12 @ 15:58:18
URL: http://sveinungvanja.bloglyric.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0