Gucci skadad igen!

provade dom nya sakerna på Gucci idag. dessutom hade hon ett nytt sår IGEN. nästa sår då kommer jag bli tvungen att göra någonting så hon inte får fler! Tror hon sparkat sig själv när hon har busat i hagen. säkert någon jobbig människa som viftat med grimskaft eller spö i hagen så hästarna sprungit omkring. Såret är rätt stort och runt med en lång grop i, som skulle kunna vara av brodden. det är på insidan av bakbenet jättehögt upp. stackars bebis. hon var jätteöm runtom så jag fick knappt ta nära såret. men inte halt eller svullet eller så som tur är!
nej fy nu får hon inte skada sig mer i hagen för då blir jag helt galen!

Kommentarer
Postat av: Sara

Vad söt hon är Gucci! Har du henne broddad runt om i hagen? Så länge hon inte är halt rekommenderar jag dig att rida henne lungt i alla fall. Bra att hon rör lite på sig för att inte bli svullen samt stel. Har nästan aldrig själv mina hästar broddade i hagen och har jag det så är det boots runt om och terrängskydd som gäller. Vet jag att hästen i fråga sparkas, så bör den inte ha broddar bak. Lite små råd bara. Hoppas du inte tar illa upp! : )

2011-03-17 @ 00:20:36

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0