Kör en Cornelia

Jag tänkte också att jag skulle skriva mina styrkor och svagheter inom ridningen. Jag tycker att det är viktigt att man kan tänka på sina svagheter och träna på att förbättra dom, men även att man vet vad ens styrkor är och även tränar på dom för att förbättra dom ytterligare!

Mina svagheter är att jag gärna höjer upp min högerhand så att min handställning blir ojämn. Och sedan så är min högerhand "nappande" och det gör jag absolut inte med mening, utan jag kan bara inte hålla den stilla. Den har sitt egna lilla liv. När jag tänker på högerhanden för mycket spänner jag den för att hålla den stilla och då¨kan jag komma på mig själv att jag jag får jätte ont i högerhand för att jag sitter och spänner den.

Sedan lutar jag mig gärna lite framåt i lättridning och i galopp. Det känner jag inte själv när jag rider utan jag ser det på bilder, och det tycker inte jag ser snyggt ut.

Blir frustrerad när det inte går som jag tänkt mig och att om en sak inte går bra så blir jag missnöjd med hela passet. Men det har blivit bättre, och jag har blivit mer positiv!

Jag har ett kontrollbehov. Jag tycker det är svårt att inte tänka så mycket och våga testa mig fram och se vart det leder. Därför är hoppning bra för mig, där jag måste "tappa" kontrollen lite och inte tänka så mycket. Hoppningen hjälper mig frammåt i dressyren.

Blicken. Det är mångas problem. Jag kollar ner väldigt mycket. Och det måste bli bättre!

Mina styrkor är att jag inte alldeles för höga krav och jag är inte så rädd att misslyckas. Visst blir jag sur när det inte går som jag vill men jag tar alltid med mig kritiken till nästa gång och försöker alltid att göra mitt yttersta!

Mina skänklar tycker jag är bra. Förut drog jag upp knäna, jag drev med hälarna. Nu är dom bättre, dock kan dom bli ännu bättre. Dom är inte så starka nu, men det blir också bättre. Mina skänklar har ett bra läge.

Jag har väldigt lätt att sitta ner i traven, fast jag rider på jätte skumpiga hästar. En av dom hästarna är Flippan!

Jag har inte så mycket mer att skriva! Som ni ser har jag rätt svårt att skriva om mina styrkor, och det är en svaghet som måste bli bättre!


Kommentarer
Postat av: jonna

Det är jätteroligt och lärorikt att läsa andras svagheter och styrkor! jag får nog oxå göra en sån tror jag x)

2011-03-12 @ 15:17:48
URL: http://livetisadeln.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0