Lång dag i stallet

Idag var det en lång dag i stallet! Jag kom dit ungefär kvart i 2. Jag började mocka och sedan städade jag hennes box. Jag tvättade vattenkoppen, krubban, saltstenen, tog bort spindelnätet i taket, borstade bort torv och smuts på väggarna och sedan torkade jag bort allt damm i hennes fönster. Jag vårstädade alltså, kan man säga.

Sedan gick jag och hämtade Flippan och då hade det börjat snöa! Och jag som hade valt ut ljusblått schabrak och ljusblåa benlindor som jag alltid har velat rida med men har väntat för jag vill ha det tillsammans till min ljusblå piké. Aja nog om det, men eftersom det var slask ute och sedan torven i ridhuset, hade benlindorna blivit geggiga.

Borstade och pysslade om Flippan i drygt 30-45 minuter. Det fick bli ett annat ljusblått schabrak men som går mer mot grått. Kommer upp bild på utrusting senare!

Ridningen gick super bra! Kommer ett mer detaljerat inlägg om ridpasset sen!


Sedan hade jag drygt 1 timme och 30 minuter tills mamma kom så då borstade jag och pysslade om henne i drygt en timme och sedan plockade jag undan och fixade mina saker. Jag hann också att smörja av hopp- och dressyrtränset. Men det blev inte så jätte nogrannt!





Hennes päls glänste! ^^




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0