Min syster är min personliga fotograf!

Nu är jag hemma från stallet. Kom hem för drygt en timme kanske. Min syster var med till stallet idag och fottade och sånt! Hon fottar mig väldigt ofta! :) Iallafall så var vi i stallet i typ 4 timmar. Så vi började med att mocka och hämta ryktpåsen och skydd osv. Sedan hämtade vi in Flippan från hagen och borstade henne. Ren blev hon!

Jag började med att skritta och trava fram ute i ungefär 20 minuter. Hon var jätte snäll och rätt lugn, för att vara Flippan! Sedan så jobbade jag henne i ridhuset i 30 minuter. När jag red programridning på Flippan så gav domaren mig och Antonia "tips" om hur vi skulle kunna träna Flippan för att göra henne mer liksidig och kunna rakrikta henne, och så gav hon tips på övningar och så. Så jag tränade på att rida henne låg och rund hela passet. Det var mitt mål. Sedan så red jag snirklar väldigt mycket, serpentiner och red på små 10 m volter i hörn, på kortsidorna och på långsidorna. Jag red endast i skritt och trav idag :) Ibörjan var hon lite stel och ville inte riktigt ta stödet och ställa igenom. Men tillslut släppte det och hon blev mjuk och fin och tog mitt stöd väldigt bra. Jag slutade när det kändes som bäst, för jag ville inte alls sluta rida när jag hade den undebara känslan. Men jag tycker att det är viktigt att inte sitta och nöta fast det går jätte bra! Jag är verkligen super nöjd med dagens pass, och det gjorde verkligen min dag! :D

Efter det så borstade vi av Flippan och satte på henne täcket och lät henne äta ifred. Sedan smörjde vi lite och städade i Antonias skåp. Blev inte en så jätte stor skillnad men det blev mer ledigplats! Jämförelse bilder kommer senare! ;)

Bilderna kommer snart upp! Jag skulle lägga upp dom i samma inlägg men det tar sån tid för bilderna att ladda in i datorn! :o


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0