Nu är jag helt slut

Kom hem från Ågesta för drygt en timme sedan. Jag red Parma, en jätte fint sto. Hon var super trevlig att rida men mycket svårare än vad jag trodde. Hon slog sig gärna fri om hon blev för hög i formen. Ibörjan gick det väl lite sisådär. Men det gick bättre och bättre allt eftersom! :) Jag är verkligen nöjd med passet, för att vara första gången på Parma! ;)

Sedan red jag ju Flippan idag också! Det gick faktiskt okej. Ibörjan var hon lite spänd och så för vi var tre som red på en liten volt för att den var en annan tjej som longerade sig häst på andra volten, och jag tror Flippan kände sig lite instängd när de andra två red runt henne i galopp osv. Det jag jobbade mest på idag var att få henne något lägre och lugn, så att hon vilade på steget. Jobbade jätte mycket skrittarbete i början och sedan jobbade jag mycket i trav också. Jobbade henne på åttor och serpentiner så att hon verkligen fick böja igenom och bli mjuk. Hon är svagare i sin vänster sida så där tog hon inte alls min vänsterskänkel, hon trängde inåt och "vek" sig inåt i halsen. Så jag jobbade mycket i vänster och tillslut accepterade hon mina vänster hjälper och började släppa lös lite. I höger bet hon sig fast väldigt mycket och stundtals blev hon tung i högerhand. Men det blev också bättre och när jag travade av kändes hon riktigt trevlig. Sedan hoppade jag av och ledde ut henne på en promenad. Hon tyckte att det var jätte härligt!

Jag ska iallafall stänga av datorn nu och sova lite. Imorgon ska jag nog rida ut och det blir så fint väder eftersom att hon fick gå ett hårdare pass, och hon tycker det är så roligt att rida ut! :)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0