ridskolan IGÅR!

red Cindy. red först som jag gör på Gucci, men jag tänkte att det inte skulle funka. på Gucci bara kortar jag tygeln och rider så kommer hon direkt i form, sen kan jag sänka eller ta upp henne i formen jättelätt. Men Cindy lyssnade inte alls utan hon sprang runt med huvudet i vädret och jag vart bara sur=åka häst. men efter kanske 5 minuter så började jag att pilla lite i inner och då kom hon i form direkt. jag fattar inte varför dom börjar arbeta av att man rycker lite i mungipan? jag begriper inte sånt! jag skulle inte direkt börja arbeta med ryggen av att nån satte ett bett och drog lite i det! skulle jag pilla i Guccis mun skulle hon dra upp huvudet och stanna. men på dom flesta ridskoleponnys kan man typ såga hur mycket som helst utan att dom stannar eller ens bryr sig! Men iallafall, tillbaka till ridpasset! Vi hade markarbete, och tävling vilka som kunde korta/länga sina hästar mest! jag blev diskad, men jag är säker på att jag hade vunnit om jag fick ett nytt försök! (skämt o sido) Cindy har en dressyrsadel, och när vi skulle hoppa några skutt så var det inte så bekvämt. det värsta är att jag ska rida Cindy på hoppning nästa vecka. i dressyrsadel. ush & fy!
här är en bild på emma & cindy

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0