Ritten från i lördags

Nu ska ni äntligen få ett inlägg om hur det gick i lördags när jag red Arnica. Tyvär fottade ingen...

Iallafall, det gick jätte bra att rida henne. Hon var super trevlig och väldigt balanserad och inte alls så vinglig. I början tyckte jag att det var fruktansvärt svårt att rida lätt eftersom att jag inte hade ridit en sån stor häst med ett så stort steg! Jag tänkte liksom, "hur ska jag kunna sitta ner i traven sen?" men jag hittade takten och rytmen mycket fortare än vad jag trodde att det skulle göra. I början red jag väldigt långsamt och höll in henne, men sedan när jag lät henne trava med energi så blev traven så mycket bättre!

Hon har ett väldigt svävande steg tycker jag och det gick jätte lätt att rida lätt och sitta ner efter ett tag då jag hittade takten. Galoppen gick väldigt bra faktiskt! Hon galopperade jätte lätt och man hörde knappt när hon satte ner hovarna i marken och galoppen var väldigt svävande!

Hon var så gullig, när jag skulle komma fram i trav tog hon nästan som ett galoppsprång. Vi gjorde öppnor och slutor och hon lyssnade jätte bra på ens hjälper, vilket var roligt.

Jag skulle jätte gärna vilja rida lilla Arnica igen! Hon var verkligen en super trevlig häst!


Kommentarer
Postat av: Hanna - TÄVLING Vinn Ridstövlar :D

Var med och tävla ! :D http://brusella.blogg.se/2011/march/vartavling-vinn-ett-par-ridstovlar-d.html

2011-03-21 @ 11:16:59
URL: http://brusella.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0