vaccinerad häst , nu pluggdax..

jag glömde, GLÖMDE. Gucci skulle Vaccineras idag! Så nu är hon vaccinerad & klar att tävla i ett helt år! Idag & imorgon får hon vila. sen blir det promenader och så. så om ungefär en vecka börjar jag rida som vanligt. begriper inte hur folk kan sätta igång sina hästar direkt efter sprutan & rida som vanligt! Ikväll ska jag till Ågesta & rida där. Men först ska jag plugga. men jag har jättesvårt att lära mig saker och att formulera mig när jag ska skriva om saker. Men det är bara att bita ihop & kämpa..

Kommentarer
Postat av: Pernilla

jag brukar sätta igång ponnyn efter ca två-tre dagar efter vaccineringen och man behöver inte skritta dom så länge hörru ;)

2011-03-21 @ 18:30:28
URL: http://gulleojag.blogg.se/
Postat av: Johanna

Begriper inte på folk som sätter igång för tidigt?

Som veterinären säger brukar det räcka med vila en dag och sedan öka på med gångart för varje dag, att vaccinera är inget allvarligt och behövs inte en vecka för att sättas igång riktigt, om den såklart inte mår dåligt efter sprutan.

Vissa rider igång samma dag som vanligt, vilket man inte bör göra. Men att vänta en hel vecka med promenader är lite överdrivet. räcker helt klart att samma dag vila, 2 dagen skritta , 3 dagen skritt och jogging och sedan känner man ju hur hästen känns.

2011-03-21 @ 20:51:07
URL: http://lavenza.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0